Baza Centralna Ewidencji Emisyjności Budynków
Zgodnie z informacją przekazaną przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, który jest odpowiedzialny za stworzenie Bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) od 1 lipca 2021 roku właściciel lub zarządca każdego budynku będzie zobowiązany do złożenia deklaracji do CEEB w terminach:
- 12 miesięcy dla budynków, które już istnieją,
- 14 dni dla nowopowstałych budynków.
Następnie wójt, burmistrz lub prezydent miasta wprowadza do ewidencji dane i informacje zawarte w deklaracji z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję w terminie:
- 30 dni od dnia otrzymania deklaracji w postaci pisemnej – w przypadku „nowo” powstałych budynków wyposażonych w źródła ciepła lub spalania paliw,
- 6 miesięcy od dnia otrzymania deklaracji w postaci pisemnej – w przypadku „starych” źródeł ciepła lub spalania paliw.
Szczegółowe informacje na temat CEEB znajdują się tutaj na stronie internetowej.