
Usługi elektroniczne Urzędu Skarbowego
Za pośrednictwem serwisu udostępnionego od 1 lutego 2021 r. na stronie internetowej www.podatki.gov.pl podatnicy łatwo, szybko i kompleksowo mogą załatwić swoje sprawy podatkowe.
E-Urząd Skarbowy działa przez całą dobę, można z niego korzystać z dowolnego urządzenia połączonego z internetem. Aby skorzystać z serwisu należy zalogować się za pomocą profilu zaufanego,
e- dowodu, bankowości elektronicznej lub danymi podatkowymi.
W e-Urzędzie Skarbowym można załatwić między innymi takie sprawy jak:
złożenie wniosku o zaświadczenie o dochodach PIT
złożenie wniosku o zaświadczenie niezaleganiu w podatkach
złożenie wniosku o zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu,
podatku należnego oraz składek wykazanych w PIT
złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego danych osobowych ZAP-3 dla osób
nie prowadzących działalności gospodarczej
złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty
złożenie czynnego żalu
złożenie pisma ogólnego w dowolnej sprawie
złożenie zawiadomienia ZAW-NR
złożenie wniosku o przeksięgowanie podatku
złożenie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty
złożenie UPL-1
złożenie OPL-1
Oprócz w/w spraw możesz także:
wysłać Twój e-PIT
e-mikrofirma ( bezpłatna aplikacja do generowania i wysyłki JPK)
wykaz Twoich mandatów
płatności online dla przedsiębiorców i obywatela, który płaci należności
wyłącznie za siebie
uzyskać informację o zwrotach z PIT czy VAT.
Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do danych przeznaczonych dla niego, umożliwia załatwienie wielu spraw bez wychodzenia z domu.
Od 1 marca 2022 roku wszedł w życie standard umawiania wizyty przed przyjściem do Urzędu Skarbowego. Klient w prosty i dogodny sposób może zarezerwować sobie wizytę przez internet. Może to zrobić na stronie podatki.gov.pl ze swojego komputera lub smartfona, może to zrobić także w
siedzibie urzędu na komputerze przeznaczonym do rejestracji wizyt, lub telefonicznie.
W Urzędzie Skarbowym w Człuchowie są dwa nr telefonów dedykowane do umawiania wizyt telefonicznych: 59 834 7925 i 59 834 7900.
Na sali obsługi pracownicy mogą pomóc w rejestracji osobom nie umiejącym zrobić tego przez komputer czy aplikację w telefonie.
Klient umówiony ma pierwszeństwo wizyty i określoną godzinę, w której zostanie przyjęty. Klient nie umówiony nie będzie obsługiwany.
